Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
"Εκκλησιάζουσες" του Αριστοφάνη (2005)
Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Μπόσμος
Σκηνικά: Άγγελος Δελής
Κουστούμια-Αφίσα: Μαρία Γιομελάκη
Φωτισμοί: Κώστας Χλίβας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Μεταξά
Διανομή
Πραξαγόρα: Ιωάννα Πίτσα
Ευτροπία: Ελένη Μεταξά
Μελπομένη: Ματίνα Γαρεδάκη
Ευθυμία: Έμμυ Μπίρμπιλα
Αριάδνη: Αφροδίτη Σκαμπαρδώνη
Αφροδίτη: Αριάδνη Σκούφα
Βλέπυρος: Θανάσης Κοπανάς
Λύσανδρος: Κωνσταντίνος Καϊόπουλος
Χρέμης: Νίκος Βλάχος
Αιμίλιος: Πέτρος Θέμελης
Ξενοφών: Γιώργος Βιδάλης
Τελάλης: Χρήστος Μπόσμος
Φρύνη: Μαργαρίτα Γκίνη
Κόρη: Σοφία Παπαδή
Κούρος: Γιάννης Πολιτσάκης
Χαριξένη: Ελένη Παπανικολάου
Αφροξυλάνθη: Κατερίνα Σαραντινού
Η παράσταση ανέβηκε το Ιανουάριο του 2005 στο Θέατρο "ΧΥΤΗΡΙΟ" στην Ιερά Οδό. Αρχικά δημιουργήθηκε ένα μικρό σκάνδαλο που αφορούσε την ομολογουμένως προκλητική αφίσα της ή οποία αποσύρθηκε αλλά στη συνέχεια όλα πήγαν πολύ καλά και επαναλήφθηκε στις 18 και 19 Νοέμβρη του ίδιου χρόνου κατά τη διάρκεια των εορτασμών του ευαγγελιστή Ματθαίου.
Ο σκηνοθέτης σημειώνει στο πρόγραμμα: "Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό, όντας ο σκηνοθέτης της παράστασης, να κάνω ένα-δυο σχόλια γι' αυτήν. Ίσως να μην βοηθήσω στην καλύτερη κατανόησή της, πιθανότατα όμως θα απαλλαγώ από τον βραχνά των εξηγήσεων στο τέλος και έτσι θα μπορέσω απερίσπαστος να απολαύσω το ποτό μου.
Κάποιος γέρος ειδήμονας -μου διαφεύγει ποιος αυτή τη στιγμή- μου είχε πει παλιότερα ότι για να ανεβάσεις με επιτυχία κάποιο έργο του Αριστοφάνη (και όχι μόνο) πρέπει να μεταχειριστείς ένα μείγμα "ευλάβειας" και "βλασφημίας". Όπως ακριβώς με μια γυναίκα-θεά που είσαι βαθιά ερωτευμένος μαζί της και παραλύεις στη θέα της, θεωρώντας ως "βλασφημία" το να κάνεις έρωτα μαζί της, παρόλο που το θέλεις απελπισμένα. Προσωπικά παρά το δέλεαρ της θεάς στο κρεβάτι μου, παρέμεινα "ευλαβής". Η υπόθεση παραμένει κατά κάποιο τρόπο η ίδια και ως εκ τούτου το αποτέλεσμα επισφαλές.
Σύμφωνα με την υπόθεση του έργου λοιπόν, ένα τμήμα της κοινωνίας - τυχαίνει να είναι οι γυναίκες- επαναστατεί (συνωμοτεί), προκειμένου να πάρει τα ηνία της εξουσίας στα χέρια του. Περιέργως, δεν αγωνίζεται γιατί αισθάνεται αδικημένο και πασχίζει να βελτιώσει τη θέση του, αλλά για το κοινό καλό, για το όφελος του τόπου. Η επανάσταση ή αν θέλετε η ...ή ... ή... πετυχαίνει, η εξουσία καταλαμβάνεται και στη συνέχεια μετά τη σχετική περίοδο αμφισβήτησης και αστάθειας, εδραιώνεται και θριαμβεύει!
Θα μου πείτε, τι μας νοιάζει εμάς τι γινόταν εκείνα τα πρώιμα χρόνια που ζούσε ο Αριστοφάνης; Τότε οι άνθρωποι δεν είχαν αρκούντως εκπολιτιστεί, ήταν αμφισβητούμενου πνευματικού επιπέδου, δεν ήξεραν να χρησιμοποιούν υπολογιστές, δεν μιλούσαν Γαλλικά και δεν είχαν εκλεπτυσμένο χιούμορ, αλλά αρέσκονταν σε σεξουαλικά χωρατά, τα οποία ενίοτε έκαναν και πράξη!
Για να φτάσουν όμως τα μηνύματά του μέχρι τις μέρες μας, θα πει ότι μας αφορούν και μας χρειάζονται για να κατευθυνόμαστε σταθερά προς ... το μέλλον. Φυσικά για αρχαιολόγους, ιστορικούς, παλαιοντολόγους, αρχαιοεπικοινωνιολόγους ή απλώς περίεργους με δυνατό στομάχι και ... μύτη ή παράσταση παρουσιάζει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, δεδομένου μάλιστα ότι ή είσοδος είναι ελεύθερη".

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗΣ (Τελωνειακός-Πρωταθλητής)

Μεταφέρω τις πληροφορίες που μου έστειλε ένας φίλος αυτούσιες! Γνώριζα ότι ο Θοδωρής είναι σημαντικός αθλητής αλλά δεν γνώριζα την πραγματική του αξία. Τον γνώριζα σαν (και) ικανότατο ποδοσφαιριστή, όταν του το επιτρέπει η ιστιοπλοϊα, και ένα από τα καλύτερα παιδιά της ομάδας, αλλά όχι το πραγματικό μέγεθος του ταλέντου του!   "Ο Θοδωρής Πολυχρονίδης στα δυο χρόνια του ως βασικός της ομάδας ιστιοπλοΐας ΑΤΑΛΑΝΤΗ έγινε μοχλός επιτυχίας που ανέβασε την ομάδα από την 819η θέση στην παγκόσμια κατάταξη στην σημερινή 29η, και συνεχίζει. Ως ένα από τα νεαρώτερα ταλέντα της σύγχρονης ιστιοπλοικής ιστορίας του τόπου ασχολήθηκε με την επιτυχία της ομάδος στη θάλασσα αλλά και με τις οργανωτικές δυσκολίες του να μεταφέρεις υλικό και κόσμο επιτυχημένα και άνετα σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Οι σημαντικές επιτυχίες των τελευταίων ετών είναι: Το πρώτης θέσης στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα Platu25 του 2011 και σε όλους του αγώνες της κατήγορίας αυτής στην Ελλάδα το 2011. Στο εξωτερικό οι πιο ση

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

Μεγάλη επιτυχία γνώρισε η ξενάγηση στην Ακρόπολη καθώς και σε άλλα σημεία της αρχαίας Αθήνας που διοργάνωσε το πολιτιστικό τμήμα της 1ης ΕΤΥ την Κυριακή στις 22 Φεβρουαρίου. Περισσότεροι από 150 συνάδελφοι και φίλοι αψήφισαν και κρύο και ήρθαν στο προκαθορισμένο ραντεβού στο Σύνταγμα. Αφού χωριστήκαμε σε 5 ομάδες των 30 περίπου ατόμων διασχίσαμε την Αρεοπαγίτου, περπατήσαμε στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου, το ωδείο του Ηρώδη του Αττικού και καταλήξαμε στην Ακρόπολη. Ύστερα από την εκτενή παρουσίαση του σπουδαιότερου μνημείου της ανθρωπότητας κατηφορίσαμε από την άλλη πλευρά του ιερού βράχου και καταλήξαμε μέσα από μια δαιδαλώδη διαδρομή στην πλατεία των Αέρηδων. Η ξενάγηση ήταν προσφορά των ανθρώπων του πρακτορείου ταξιδίων "Himalaya" και τους ευχαριστούμε θερμά. Το τέλος αυτής της σύντομης διαδρομής στο μακρινό παρελθόν μας βρήκε όλους σύμφωνους. Θα την επαναλάβουμε σύντομα.

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Το άγρυπνο "μάτι" του ιστολογίου στην Αθήνα είναι, πλέον, ο Άγγελος Λυμπέρης. Σας μεταφέρω αυτολεξί την τελευταία "ανταπόκρισή του" (μετά των σχετικών πειστηρίων) και τον ευχαριστώ για τη γενναιοδωρία του!      Αποτελεί πλέον θεσμό τα τελευταία χρόνια η κοπή της πίτας της Ποδοσφαιρικής Ομάδας των Τελωνειακών. Μέρες πριν αρχίζουν οι προετοιμασίες και οι προγραμματισμοί των υποχρεώσεων, για να μη λείψει κανένας από το ραντεβού. Έτσι και φέτος, η κοπή είχε προγραμματιστεί να γίνει το μεσημέρι του Σαββάτου 16/2/13, αμέσως μετά τον αγώνα της ομάδας. Η αναβολή του αγώνα δεν χάλασε τα σχέδια, ίσα ίσα που τα διευκόλυνε κιόλας, αφού ξεκούραστοι από αγωνιστικές υποχρεώσεις οι Τελωνειακοί τα «έδωσαν όλα» στο φιλόξενο τερέν της ταβέρνας «Αρχοντικόν» στη Χασιά, κατά τη διάρκεια μάλιστα σφοδρής χαλαζόπτωσης, όπου, κατά γενική ομολογία, δεν υστέρησε κανείς, αλλά όλοι «έπιασαν καταπληκτική απόδοση».  Από τους πρώτους έφτασε, όπως άλλωστε το συνηθίζει, ο Κώστας Καραγιάννης, πα